„Komunikacja dzieci ze spektrum autyzmu – jak zrozumieć? jak wspierać?”

Powrót do szkoleń
Standardowe Kurs Czynny

Szkolenie dla: terapeutów ( terapeutów SI, pedagogów, psychologów) logopedów, neurologopedów,
Szkolenie przygotowujące do oceny i rozwijania komunikacji dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu na różnym poziomie funkcjonowania: niewerbalnych i werbalnych. Podczas szkolenia omówiony zostanie rozwojowy model diagnozy komunikacyjnej, a także przedstawione zostaną gotowe propozycje zabaw, aktywności i strategii terapeutycznych do wykorzystania na zajęciach z dziećmi. Zaprezentowane zostaną techniki terapeutyczne oraz przykładowe pomoce do pracy. Propozycje będą dotyczyły zajęć indywidulanych, jak i grupowych. Jedną z części szkolenia będzie również analiza filmowa – studia przypadków dzieci ze spektrum autyzmu.

Czas trwania: 9.00 – 16.00

Grupa: minimum do organizacji szkolenia to 12 osób

Koszt: 400 zł od osoby

Warunki szkolenia:

Program szkolenia:
1. Ocena komunikacji dzieci z autyzmem – perspektywa rozwojowa:
• Analiza porównawcza rozwoju dziecka z autyzmem i dziecka neurotypowego
• Partner komunikacyjny – jak i dlaczego się zmienia?

2. Wspieranie komunikacji na poziomie przedsymbolicznym:
• Styl kontaktu z dzieckiem
• Rola zabawy
• Wykorzystanie AAC
• Rola wyzwań

3. Wpieranie komunikacji symbolicznej:
• Echolalie
• Małe rzeczy wielkie zmiany – o uzupełnianiu luk rozwojowych
• Wykorzystanie AAC – część druga
• Dialog – od czego zależy?

4. Studia przypadków dzieci z ASD (analiza materiału filmowego)

Prowadząca
mgr Magdalena Tarnawska – ukończyła studia na UMCS w Lublinie: pedagogikę specjalną i logopedię oraz na Akademii Medycznej we Wrocławiu: neurologopedię kliniczną, dyplomowany terapeuta osób z autyzmem. Od 15 lat zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną dzieci i młodzieży, pracując jako logopeda w poradni, szkole i przedszkolu, współpracowała z Fundacją Alpha w Lublinie, gdzie zdobywała doświadczenie w prowadzeniu terapii dzieci, młodzieży i dorosłych osób ze spektrum zaburzeń autystycznych. Obecnie prowadzi gabinet neurologopedyczny "Mowa na Opak", oraz stronę na Fb pod tą samą nazwą, w ramach której realizuje również webinary i szkolenia online. Autorka pomocy do terapii „Koty, płoty, samoloty. Modelowanie zdań” , „Raz, dwa, trzy – wybierz Ty. Historyjki obrazkowe”.
Uczestniczyła w licznych kursach i szkoleniach doskonalących z zakresu diagnozy logopedycznej i metod terapeutycznych, certyfikowany diagnosta ADOS – 2. Od kilku lat prowadzi szkolenia specjalistyczne, zajęcia dla studentów i nauczycieli na studiach podyplomowych, ma bogate doświadczenie w zakresie prelekcji konferencyjnych, autorka artykułów specjalistycznych.
Zainteresowania zawodowe: autyzm, terapia w nurcie responsywnym i rozwojowym. W pracy terapeutycznej z dziećmi kieruje się doborem metody terapii indywidualnie do konkretnego dziecka i jego możliwości, opierając się na kompleksowej diagnozie.

Grupy szkoleniowe:

PSTIS stacjonarnie Centrala - Centrala Ilość miejsc: 38 W przygotowaniu

KOMUNIKACJAAUTYZM/MAJ/2025

Termin:

2025-05-10 - 2025-05-10